scrapohobby

Alla inlägg under januari 2010

Av scrapohobby - 30 januari 2010 22:25

  


Då var det dags för mig att presentera mig här på bloggen!

Therese heter jag men jag kallar mig för Therese23 på diverse forum.

Jag har hållit på med denna underbara hobby i ungefär 3,5 år nu och ångrar inte en sekund att jag började! Det var mina kusiner som tog med mig på en kortkurs uppe i värmland där jag kommer ifrån och efter det visste jag direkt att det här var något jag ville fortsätta med. När jag sedan flyttade ner till Göteborg så öppnade sig en helt ny värld för mig med det enorma scrapbookingutbud som fanns här jämfört med det jag varit van sen innan. Då fastnade jag på riktigt och nu vill jag aldrig sluta!

Att pyssla får mig att slappna av och ger mig utlopp för min kreativitet och rastlöshet. Jag försöker pyssla så ofta jag kan och gör kort, layouter,altrar,  fotograferar och fixar i photoshop och det härligaste av allt är ju att allt detta går att kombinera! Om jag ska definera min stil så är den ganska enkel, stilren och färgrik men visst viker jag av från det och gör annat också ibland.

Slutligen vill jag bara säga tack för att jag får vara en del i det här härliga teamet!


//Therese

Av scrapohobby - 30 januari 2010 00:41

Jag tog mig friheten att göra ett enkelt grattiskort med en dubbelfjäril.

Stansmallen kommer från Quickutz.


Sari




Av scrapohobby - 29 januari 2010 10:45

I skrivande stund planerar vi att ha kurser i följande:


BIA - BIND IT ALL

BIA'n är en stans- och bindningsmaskin, som du kan göra egna album med. 


FÄRGLÄGGNINGSTEKNIKER

Vi visar hur du kan färglägga med olika alterntiv, som t ex Promarkerpennor och Distressbläck.


SCRAPBOOKING

Nybörjare - här får du lära dig grunderna

Fortsättning - här fördjupar vi oss kring tänket med dekorationer med mera.


TIM HOLTZ - VINTAGE - FÖRÅLDRNINGSTEKNIK

Här visar vi hur man kan ge sina alster ett föråldrat utseende. 

Vi kommer att leka med flera olika Tim Holtz-produkter och -tekniker.


ATT ALTRA

Här visar vi hur man kan förändra utseendet på t e x en tepåselåda och göra om den till något användbart.


KORTVIKNINGAR

Här kommer att visa flera olika sätt att vika ett kort.


Om ni tycker att vi glömt att planera för något, kan ni höra av er till affären på telefonnummer 031-26 56 49 eller skriva en kommentar till detta inlägg, så skall vi göra vårt bästa för att tillmötesgå era önskemål.


Vi informerar om dagar och tider så fort vi bara kan :-).


Av scrapohobby - 26 januari 2010 07:30

  


Hej!

Jag heter Miaa på nätet och är scrappare sedan 1998. Då visste jag inte att hobbyn fanns, men eftersom jag alltid älskat att skapa och pyssla, så gjorde jag ett album till min flicka.

Jag gillar att prova olika nya tekniker och blandar gärna gammal teknik med ny. Jag gör kort och altrar saker också.

Jag är förskollärare och skapar gärna med barnen. Det finns inget material som man inte kan använda i sitt skapande.


Det man ska tänka på är att ett foto behöver ha syra- och linginfritt material för att inte gulna. Ibland är jag noga med det, och ibland inte. Det beror helt enkelt på vilket foto det är. Ibland vill jag släppa helt om kreativiteten, då struntar jag i det...


Jag har olika stil beroende på material, humör och vem jag skapar till.


Jag hoppas att mitt uppdrag som DesignTeams-medlem hos Scrap & Hobby kan ge mej utmaningar och även förhoppningsvis att mina alster kan inspirera någon annan.


Vi ses!


/Miaa

Av scrapohobby - 25 januari 2010 11:56

Då var jag först ut med att presentera mig!

Nicola heter jag och har scrappat sedan 2005. Att scrappa är det jag ägnar mig åt så fort jag får en ledig stund och jag älskar allt som har med den här hobbyn att göra; fotografering, att skriva ner alla minnen och framför allt att få pyssla i lugn och ro med fina papper och dekorationer är det som tilltalar mig.


Om jag ska försöka beskriva min scrappstil så är det det färgglada och grafiska som jag oftast återvänder till, även om jag gärna prövar andra stilar.

Jag scrappar oftast om min två barn men även om andra saker emellannåt, och då och då blir det även några enkla kort.


Det var lite kort om mig, och jag passar på att tacka för det här roliga uppdraget!

//Nicola


  


Av scrapohobby - 22 januari 2010 12:39

Den här layouten har Nicola gjort.


  


Några närbilder:


 


Här är Mias härliga tag:



Och här är Therese LO:


  


Av scrapohobby - 18 januari 2010 21:03

Nu har vi träffats för första gången allihop. Det var mycket trevligt och trevligare skall det bli. Håll utkik efter de nya tjejerna, som kommer att presentera sig själva inom kort.


Det första månadskitet kommer att skickas ut i början av februari, så det blir nog lagom till Alla hjärtans dag det.

Av scrapohobby - 15 januari 2010 13:34

Nu är det officiellt och vi har vi valt ut tre tjejer till vårt designteam.


Vi vill samtidigt tacka för allas intresse och härliga bidrag som kommit in.


Vi hälsar Therese - Thezzan, Nicola och Mia välkomna. 


DT-tjejerna kommer att presentera sig själva inom kort.

Nu ser vi fram emot vad vi alla kan skapa tillsammans under 2010.


Välkomna!

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards