scrapohobby

Alla inlägg under maj 2010

Av scrapohobby - 31 maj 2010 06:45

Ny månad brukar betyda nyheter hos the Greeting Farm. Vi bara längtar efter sköningarna denna gång.

Nu hoppas vi att leveransen hinner fram i tid :).



Av scrapohobby - 31 maj 2010 06:30

Här ser ni alla nya stämplar från Inkido.


  


Jag blev så inspirerad av vad jag såg, att jag inte kunde låta bli att göra ett kort med fjärilskollagestämpeln.

Sämpeln i sig tycker jag är genialisk.

Det är en fin kollage-stämpel som ger dig valuta för pengarna. Om du tänker dig att du först stämplar den på ett papper och sen klipper ut minst tre olika fjärilar, en kalenderstämpel och även bården längst ned om man känner för det - så har du ju fått 6 stämplar i ett.

Vill man, så kan man ju också ha stämpeln i bakgrunden och klippa ut valda delar och fästa på bakgrunden med t ex 3D-kuddar för att ge det mera intresse.

Ja, det finns många sätt att jobba med stämplar.



Jag har använt mig av Tim Holtz distressdynor (du hittar dem hos Scrap & Hobby under stämpeldynor, distress) för att få till den smutsiga looken på papperet. En bit wellpapp, några bruna rosor och rosenknoppar som jag glittrade med stickles, några glitterbrads från REPRINT i bården på stämplen och en härlig hattnålsliknande dekoration - en s k pin.    


Av scrapohobby - 30 maj 2010 06:45

Har du panik??

Lugn, det går alldeles utmärkt att göra ett superduper enkelt kort till mamma.


Ta spillpappret du har framför dej, vik det på mitten, ta fram två-fyra tyg-/pappers-blommor.

Gör ett hål med en nål i mitten av kortet, lägg blmmorna på varandra och stick igenom en brad.

Ta ett matchande band eller spets och "häng" kortet i. Vips, så kan du sticka till affären och köpa en bukett med riktiga blommor och ila iväg till mammsen!


                


Ha en skön Mors dag!

/Miaa

Av scrapohobby - 29 maj 2010 05:30

Här har Therese gjort ett härligt kort med Dahlia från The Greeting Farm.



Therese är väldigt duktig på att färglägga med Copic-pennor och skuggnings- och ton i ton-metoden. Dessutom blir det livfullt med några vita prickar och streck här och där.


     


Hon har också embossat rosorna för att ge dem en ännu mer intressant look. Du hittar dessa rosor och många fler i vår butik.


  


Prickiga papper gör ju vem som helst glad, och det rosa hittar du här.


Sari



Av scrapohobby - 28 maj 2010 06:30

Jag använder gärna min spillbitar till att göra kort med. Tillsammans med lite spets, några blommor och blad och två pins så är det klart.

Något jag använder mycket när jag scrappar och gör kort är min häftapparat. Här använde jag den för att häfta fast bokstäverna.


//Nicola

Av scrapohobby - 27 maj 2010 04:53

Här är ett portkort med härliga Oliver från the Greeting Farm.

Färgerna orange, lime, gul och lila dominerar. En stämpel från Inkido finns med. Blommor och bling likaså. Allt är i sin ordning :-).


  

Av scrapohobby - 27 maj 2010 04:00

Nu har vi fyllt på med vackra stämplar och svalkande papper i beige, ljusgröna och ljusblå toner från Indido.


    











Vi har också fått in fantastiska wellpapp - i lite mjukare material.




Därutöver har vi skimrande vackra cardstock i ljust pastelliga färger.




Javisst ja....


Underbart högkvalitativa pappersrosor i olika storlekar och färger och häftiga metalldekorationer hängde visst också med :-).



Följande sköningar från Tim Holtz finns också inne.



Vi håller på att uppdagera webbshopen så fort vi bara kan.

Men kolla in nyheterna så länge :-)...



Av scrapohobby - 26 maj 2010 06:00

Hej på er!

Ni har väl inte missat att Scrap och hobby har massvis med fina The greeting farm-stämplar i sortimentet?


Dom är helt ljuvliga och min favorit just nu är ett set som heter OA-Buddies. Det jag gillar med seten är att det inte bara är motiv utan också matchande textstämplar.


På kortet jag visar idag har jag använt ett motiv och en textstämpel från just det setet.

Visst är dom för söta för att kunna motstå? ;)



Blommorna som jag använt är vita från början. Antingen behåller man dem som dom är eller så färgar men dem själv för att få dem i precis den färg man vill ha för tillfället. 

För att göra det har använt mig av mini mister, vatten och några droppar av distress ink refill i färgerna spiced marmalade och fired brick. 


Ha det så gott!


//Therese

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards