scrapohobby

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

TIM HOLTZ PRINSESSKRONA.....

Av scrapohobby - 7 oktober 2010 06:00

Välkommen hit!

Idag är det torsdag och då är det min dag att inspirera här på blogen!

Som ni säkert vet så har Scrap & hobby något som heter veckans vara, under den aktuella veckan ges det rabatt på en viss,  eller vissa varor ur butikens sortimentet. Denna veckan föll lotten på Tim Holtz Sizzix dies, inte så dumt eller hur!


Jag gillar ju att göra olika saker och alster med mina pyssel-prylar och kanske till och med lite tokiga saker! Kronan är gjord med en av de tre motiven man får ut från denna dies från Tim Holtz sizzix.



     


Jag visste hur jag ville att kronan skulle se ut, fast inte riktigt hur jag skulle komma dit hän, men snart föll bitarna på plats och så här blev slutresultatet.

Jag har använt acrylfärg från Making memories i rosa först och sedan vitt, den vita har pärlemor i sig och är lite skirare än den rosa.

 Stämplat och embossat grunge pappret för att få textur på min krona, eftersom jag ville ge den lite shabby chick stil. Hela kronan är sedan "sotad" med Black Soot. Mina spellbinders fick rycka in som bakgrundsplatta till 2010. I kronans tak har jag hängt några passande charms. 


  


Inkidos fina spets , lite tyll och halvpärlor dekorerar kronan och tillsist en blomma...eller rättare tre blommor i en! En Prima blomma, en virkad och en stor rosa ros! Ett väldigt roligt projekt och kul att kunna öka användnings området på sina fina dies.


Tack för titten och lycka till med pysslandet!

Kika gärna in på vårt kursutbud, i morgon bloggar Tessan om hur vi med olika teknik i färgläggning gör två likadanna kort!


Kram Lina

 
 
Gurkiss

Gurkiss

7 oktober 2010 15:37

Helt UNDERBAR krona *love it*

Kram Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking

 
Ellis

Ellis

12 oktober 2010 15:32

Wow, vilken läcker skapelse, snyggt!
Kram

http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scrapohobby - 5 januari 2011 01:00

Hej och tack alla trogna läsare som följt oss på denna adress. Ett nytt år innebär härliga nyheter, varför vi byter till den lite mer avancerade blogbplatsen blogspot. Välkommen att följa oss där istället.   http://scrapohobby.blogspot.com/ ...

Av scrapohobby - 4 januari 2011 06:00

Varje år tar vi i min familj massor av foton under jul, bla ett av den nyklädda granen. Det finns säkert flera av er där ute som sitter och scrappar sina julfoton, så jag tänkte komma med en idé; julkulor i 3D på LO:n!     Man stansar ut 4 l...

Av scrapohobby - 3 januari 2011 00:15

hej på er! Då var det dags att avslöja en av våra nyheter här i bloggen! Första veckan i varje månad kommer vi att presentera en skiss för er att inspireras av. Kanske kan ni ta den till hjälp när ni fastnat lite, inte kommer på vad ni vill gör...

Av scrapohobby - 2 januari 2011 06:00

Hoppas er nyårshelg har varit bra, min har varit mycket lugn vi har varit otroligt förkylda så jag passade på att pyssal en del. Här har jag gjort ett ljuskort och en tutorial hittar du HÄR.    Jag har använt underbara papper från Maja Desi...

Av scrapohobby - 1 januari 2011 07:00


(fritt översatt från texten till höger...) Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011?    Här på Farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos ...

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards