scrapohobby

Alla inlägg under februari 2010

Av scrapohobby - 13 februari 2010 06:15

Jag har gjort tre enkla kort som passar till Alla Hjärtans dag som är redan imorgon.

Den första består av vit och rosa cardstock samt stickers ifrån Making Memories. I vikningen har jag knutit fast ett fint vitt band med små hjärtan på och hängt i tre charms. På framsidan står det "always be mine sweetheart".

     

Material: Vit och rosa cardstock, vit band och charms samt stickers ifrån Making Memories



Till nästa kort har jag använt utstansade blommor och sedan sytt stjälkarna i pappret med vanligt broderigarn.

   

Material: Vit cardstock, brunprickigt mönstrat samt utstansade blommor med brads i mitten.


Till sista kortet har jag använt en söt nallestämpel. Först stämplade jag den på vitt papper och sedan på rosa papper och ifrån det rosa pappret klippte jag ut skylten som nallen håller i famnen. På skylten står det "my heart" och på insidan av kortet har jag skrivit "belongs to you".

Material: Rosa och svart cardstock, Mönstrat papper ifrån Making Memories: Glitter Heart och blingstenar.   

Av scrapohobby - 12 februari 2010 07:30

När jag dukar till Alla Hjärtans Dag brukar jag göra lite annorlunda. Här har jag gjort exempel på hur man kan använda sej av scrap-papper. Tanken är att man kan lägga en liten present med tillhörande kort till bredvid glaset. Servettringen är ihophäftad med häftapparat. På där har jag häftat ett handklippt hjärta. Svårare än så här behöver det inte vara!

   


Papprerna är från Making Memories serie Love notes.


Ät och njut!

/Miaa

  

Av scrapohobby - 11 februari 2010 21:46

Idag tänkte jag visa er vad jag pysslat med den senaste veckan - en memory box, eller explosion box som den också kallas.
Basen kommer från Three bugs in a rug och du hittar den i butiken. 





  

   

   

Så här ser boxen ut ihopfälld med locket på. Hjärtat och bokstäverna i ordet "LOVE" är utskurna med sillhouetten.  


  

Så här fint faller boxen ut när man lyfter på locket. De flikar som texten står på har jag satt dit extra och dom är gjorda i vanlig vit cardstock för att matcha den vita orginalfärgen på boxen. Även denna text är utskuren med sillhouetten. Det finns ingen begränsning på hur många extra flikar man kan sätta in så länge boxen går att stänga. Kom bara ihåg att göra varje extra flik lite mindre än den förra.


 
Jag har dekorerat varje flik i orginalboxen på samma sätt - svartvita foton, svarta swirls och röda bling stenar. Jag valde att använda svartvita foton för att de utgjorde en snygg kontrast till de mustigt röda pappren. 



    


Materiallista:

* Memory box - three bugs in a rug

* vit, svart och röd cardstock

* mönstrade papper - making memories "love note"

* blingstenar - reprint

* röda rosor

* grungeboard swirls - Tim Holtz

* Dubbelsidig tejp - You Do

* Glue dots - You Do


// Therese


Av scrapohobby - 9 februari 2010 12:00

Om man har allergi eller vill dekorera bordet med något annat än just blommor, t ex hjärtan, kan man göra det med såna här, som Miaa gjort exempel på: 

 

  

Hjärtan: Making Memories Love Notes Heart Doily, chalkade i kanterna med Distressdyna Walnut Stain.


Stort hjärta har en skylt från Making Memories Love Notes Dimensional Stickers, sandpapprat försiktigt och chalkat med Distressdyna Walnutstain.


Mellanhjärta: Blomma: Prima, skjälken är snurrad runt en penna för att få en spiral.


Litet hjärta: Halvpärlor: Kaiserscrapbook.

Sidenband och ståltråd.


Även baksidorna på hjärtarna är dekorerade.

 


Håll utkik! Mer kommer!


/Miaa

Av scrapohobby - 7 februari 2010 08:10

Det här är oxå ett roligt kort att göra. Det kallas för side step card på engelska, och om man gör en direktöversättning, så blir det sidostegskort.


  


Kortet är väldigt praktiskt om man vill få med mycket information på olika plan.


    


Här har jag använt mig av stämplar från stämpelsetet Luftballong från Reprint.


Av scrapohobby - 7 februari 2010 01:45

En liten överraskning...



Det här är ett stafflikort - ett s k easel card - som är väldigt roligt och lätt att göra. Ett kort som jag gjort med några av de nyheter Scrap & Hobby fått in under veckan.


  


Jag har använt mig av en härlig stor ros och fina gula rosor pryder kortet. Därtill har jag använt en underbar stans från Spellbinders Shapeabilites för att få fram formen på det gröna papperet. Fleur de lis heter den.


     


Papperen som jag använt kommer från Graphic 45's nya serie Le' Romantique.



Av scrapohobby - 6 februari 2010 14:36

Det finns gott om dies från både Quickutz och Sizzix i butiken.


  


Och nu är Spellbinders-"dies"en på plats!


  


  


  


  


SPELLBINDERS SHAPEABILITIES

  • Fleur de lis pendants
  • 3 butterflies

SPELLBINDERS NESTABILITIES

  • Octagon
  • Octagon scallop
  • Oval
  • Oval scallop
  • Hearts
  • Hearts scallop
  • Peony
  • Cirle
  • Circle scallop
  • Circle inverted scallop
  • Labels one
  • Labels two
  • Labels three
  • Labels four
  • Labels eight
  • Square inverted scallop
  • Large labels
  • m fl

...


Och vi har också fått in nya blommor från Prima och e. samt bling bling.


  


  

  


Välkommen in i butiken för en närmare titt.

Av scrapohobby - 6 februari 2010 06:30

Den här LO´n handlar om min sons förtjusning över sina små gosedjur. Till den har jag använt papper ifrån Making Memories serie Love Struck. Jag har använt flera olika papper och scrapat alla kanter med en Edge Distresser. De vita swirlsen är grungeboard som jag målade först med Crackle Paint och sedan drog lite rosa fluid chalk på.


Materiallista:

Brun cardstock

Mönstrade papper: Making Memories Love struck: Glitter heart, Glitter bird samt ett prickigt papper som jag även stansade blommorn ur.

Dekorationer: Grungeboard målad med Crackle Paint, Picket Fence, Minirosor och pins.


//Nicola

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards