scrapohobby

Alla inlägg under mars 2010

Av scrapohobby - 28 mars 2010 20:18

Här är ett kort med en s k blintz-vikning på ramen till stämpelmotivet.


Det har väl inte undgått någon att ugglestämpeln från the Greeting Farm är min favorit :-)?


Av scrapohobby - 28 mars 2010 20:16

Ett av mina första teknikkort som jag gjorde för länge, länge sedan var ett vattenfallskort. Nu  har jag försökt mig på ett igen...  



De söta änglarna kommer från ett nytt papper som finns i butiken. Änglatjejerna finns i olika storlekar på papperet. Mycket för pengarna :-).


Sari

Av scrapohobby - 28 mars 2010 20:14

Här är ett kort jag velat göra länge. Det kallas för double pocket card - d v s dubbelfickskort.


  


Bilden nedan visar att kortet har två fickor.





Här är söta princess Anya färglagd med promarkerpennor.


Sari

Av scrapohobby - 28 mars 2010 11:17

Ja, nu är det inte många dagar kvar till kortvikningskursen på tisdag kväll.


Här får ni ett smakprov - på engelska - på vad ni kommer att få nosa på :-). Det kan dock ta en stund innan youtube bearbetat färdigt filmen... så ha tålamod!



Sari

Av scrapohobby - 27 mars 2010 13:49

Denna LO är gjord med Basic Greys serie Origins. Även dekorationerna ingår i den serien och är färdiga chipboards med lim bakom.


 


Ha en skön pysslig helg!

/Miaa  

Av scrapohobby - 26 mars 2010 20:16

Hemma hos mig kommer det sällan, eller i stort sett aldrig, fram påskpynt men i år kanske det blir ett undantag.

Jag har tagit ett halvt godisägg och målat med distresser och 3D snö. Sen har jag dekorerat det med vitt gräs, spetsband, blommor och vimplar. Vimplarna är utklippta ur vanligt papper och målade med copics.


  

Av scrapohobby - 25 mars 2010 06:00

Lekfullt heter en ny pappersserie som nyligen har kommit in i butiken. Det är färgglada dubbelsidiga papper. Den ene sidan är randig och på den andra sidan är det moln i olika storlekar. Papprena finns i fyra färgställningar, mörkblått, oranget, rött och grönt.


På den här LO´n har jag använt mig av alla fyra färger. Här är det den randiga baksidan som syns och molnen har jag klippt ur från framsidan. Tillsammans med svart cardstock skapar det en härlig kontrast med alla glada färger!


//Nicola  

Av scrapohobby - 24 mars 2010 21:49

På tisdag gäller det. Falsben, pappersskärare, lim och carstock göre sig redo, för då skall det vikas kort.

Det kan bli upp till 20 st olika kortvikningar, allt beror på hur långt tiden räcker :-). Jag är i alla fall redo. Är du?


Anmäl dig genom att ringa till Scrap & Hobby på tel 031-26 56 49 eller boka kursen genom webb-butiken på adressen: http://www.scrapohobby.se/Shop/Index.php.



Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards