scrapohobby

Alla inlägg den 24 november 2010

Av scrapohobby - 24 november 2010 16:40

Maja Design har gjort det igen!

De har precis släppt en helt underbar papperskollektion med temat fika.

Du kan frossa bland kladdkaka, chokladmuffins, kärleksmums och bulle med blåbär.

Och givetvis dricker du kaffe till :-).

 

Du hittar dem under nyhetskategorin vecka 47.

  

 

Vi har också fått hem de underbara vattenpenslarna från KOI.

 

 

Superstark tejp i 35-metersrullar. Du kan välja mellan 3 mm eller  7 mm breda powertaperullar.

Om du vill göra en egen krona, kan följande stans från Sizzix duga:

Av scrapohobby - 24 november 2010 06:00

I butiken finns det koner i olika storlekar som passar till alla möjliga olika altrade projekt. Jag har valt att förvandla en kon till en gran.


Det första jag gjorde var att måla granen med akrylfärg.  För att klä granen har jag använt ett mönstrat papper ifrån Inkido och gjort många smala remsor som jag har vikt på mitten och sedan fäst på formen. Till detta krävs en del tålamod samt ett väldigt bra snabbtorkande lim - den här kan jag verkligen rekommendera! När remsorna hade fastnat ordentligt dekorerade jag med lite Stickles och några halvpärlor.


//Nicola

  

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards