scrapohobby

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av scrapohobby - 4 maj 2010 11:15

Vimplar ser man lite överallt nu. Jag tycker det ä ett utmärkt sätt att dekorera både LO och kort med, som ett alternativ till band, blommor mm. Ibland tar jag papper som blivit över från själva alstret, ibland helt andra. Det som är bra är att man inte alltid behöver ha papper som matchar fullt ut.


  


Här har jag gjort en LO i formatet 12x6. Jag har använt ett mönstrat papper med änglar på som bas, wellpapp och det blå är från BoBunny´s mama-razzi serie.


  


På den här LO:n matchar vimplarna lite grand med färgerna på kortet. Det är små spillpapper jag använt. För att bryta lite har jag med två minitags med jättesöta små, små hjärtbrads på, som jag knytit fast på "läder"snöret med små bandstumpar. Snöret sitter med skruvbrads.


  


Hjärtat och vingarna är Sizzix Tim Holtz heart wings som jag stansat i Grungepaper. Jag stansade även hjärtat i ett spillpapper som jag satte fast på grungehjärtat. Vingarna är målade med cracklepaint Picket Fence.

Pappret i skylten är faktiskt en bit av en förpackning. Tyckte det var fint till. "Lilla sötis" är stämplat mha ett magnetstämpelset. Ros i en beige färg.


Allt material finns i butiken, saknar du något så hör av dej, vi ordnar det!

/Miaa

Av scrapohobby - 4 maj 2010 07:07

Här har jag både maskat, rivit, stansat och färglagt - precis som utmaningen på en kortmakarmara krävde. Dessutom har jag lyckats hålla det helt monokromatiskt :-) (ja, förutom ögonfärgen då... ).


Stämpeln är den digitalstämpel från the Greeting Farm. Det är väldigt lätt att använda sig av digi-stämplar. Du beställer, betalar och vips så har du den i din dator och kan skriva ut den. Ett stort plus är att du också kan förminska eller förstora den :-).


Textstämpeln kommer från ett set med stämplar från Tim Holtz.


  


Maskningen är gjord med en av swirlarna från Tim Holtz nya stansar vid namn ELEGANT FLOURISHES. Den hittar du hos Scrapbruket eller Scrap & Hobby.


Sizzix Bigz Die - Elegant Flourishes by Tim Holtz


Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards