scrapohobby

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av scrapohobby - 18 oktober 2010 15:28

VECKANS VARA


Nu är det ny vecka och det innebär också en ny veckans vara hos oss på Scrap & Hobby. Eftersom vi har två kurser med distress-tema har vi 15 % rabatt på distress refill-flaskor. Och tänk på att det finns 36 härliga färger att välja bland :.).

Rabatten dras av manuellt vid internetbeställningar.


...


VECKANS KURSER

Det finns en plats kvar på färgläggningskursen på torsdag kl 18:15-21:15.

Passa på att träffa inspiratörerna Lina och Thezzan samt lär dig att färglägga med både Copic-pennor och distressfärger.


...


Det finns några platser kvar på distresskursen, där du får göra två välarbetade alster att dekorera hemmet med.

Vi kommer att jobba med både distressdynor, distress crackle paint, distress embossingpulver och distress stickles.

Denna kurs hålls på onsdagen mellan klockan 18:15-21:15. Denna kurs håller jag, Sari, i.


...


ÖPPET HUS PÅ TISDAG DEN 26 OKTOBER 2010

Ni är välkomna till butiken mellan kl 18:00-20:00 för att göra var sin liten tavla att ta med hem.

Vi bjuder också på fika och annat trevligt.


...


MÄSSAN I ERIKSBERG

Nedräkningen pågår för fullt. Nu är det inte många dagar kvar tills vi ställer ut på Eriksbergsmässan den 30-31 oktober 2010. Kom dit du också - och ta del av en massa härliga scraptillbehör från olika företag.



Av scrapohobby - 18 oktober 2010 06:00

Nästa helg är det dags! Då är det HALLOWEEN och man kan busa eller få godis! Jag brukar satsa på det sistnämnda...


Jag har gjort en tag man kan sätta på gå bort-gåvan, om man vill.


  


Jag gjorde själva tagstommen i ett orange papper.

Alla kanter är chalkade med en Blending ToolFoam och Walnut Stain Distressdyna.

Mannen med paraply är från TIM HOLTZ stämpelset - CREATIVE MUSE - CMS 046 som jag stämplat med en genomskinlig embossingdyna VersaMark - liten dyna på Tim Holtz - Grunge paper. Sedan har jag embossat med TIM HOLTZ DISTRESS EMBOSSINGPULVER - WALNUT STAIN som blir en sandpapperliknande yta.


  


Jag har satt svart spets och en rand med fladdermus-klisterbård , som jag hittade i reakorgen.


  


Pumpan är handklippt ur det orange pappret. Text "BUS ELLER GODIS" är självhäftande bokstäver som finns i affären i Sävedalen. Blomman är från KORT & GODT och är en TVÅFÄRGAD ROS - LILA-VIT, men jag har färgat in den med Tim Holtz - Distress Dyna - Dried Marigold, som är orangefärgad, och glittrat på den med  glitterlim RANGER - STICKLES - DIAMOND.

De gröna snurriga spröten vid pumpan är från rosen. Varje ros kommer med en stjälk av ståltråd som jag brukar snurra runt tex en bomullspinne. Även den svarta ståltråden är snurrad så, som finns vid rosen.


/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards