scrapohobby

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av scrapohobby - 28 oktober 2010 06:15

Hej och välkommen hit!

Idag blir det altrad canvas tavla och kanske inte som man kunde tänka ...utan lite bak och fram!


  


Det är helt enkelt baksidan jag använder. Den innersta delen av tavlan som är utav trä är målad med silvrig acrylfärg i tjockt lager för att få struktur. Innuti denna monterade jag den vintriga vintagebilden med hjälp av värmepistol för att den skulle sitta ordentligt.


Pappret jag använt är helt ljuvligt och känns som sammet när man tar på det, Christmas-snowy heter det och kommer från White out collection. Måttade ut hur stor ruta jag ville ha för att bilden skulle få en vacker inramning, skar ut den och sedan distressade jag kanterna med Vintage Photo. För att få lite extra gnistor satte jag stickles runtom på min tavla!


 


På några ställen här och var runt tavlan har jag målat med Picked Fence cracklepaint. Julefrid-stämpeln kommer liksom blomman och bladen från Reprint och alla metalldekorationerna från Kort og Godt !

Blomma

Hörn


Om du vill titta lite närmre på hur man kan göra tavlor som denna, så kika på vårt kursprogram. Där finner du diverse kurser på kvällstid!


Vi hälsar dig hjärtligt välkommen!!


Har du tips eller önskningar om kurser du inte hittar i vårt närvarande utbud, tveka inte att höra av dig!



Ha en härlig torsdag!



Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards