scrapohobby

Alla inlägg den 29 april 2010

Av scrapohobby - 29 april 2010 06:45

Tim Holtz nya Dies är så fina och inspirerande, tycker jag! Jag har gjort ett kort till en kvinna som fyller 60 år och använt mej av Fågel i Bur-die.


Jag fick en idé om att öppna buren och stoppa i skylten med grattis, så här blev det:


    


Buren är "rostad" mha DistessDyna Rusty Hinge, embossingdyna och clearpulver. Fågeln är stansad ur ett vitt papper och färgad med Distressdyna Worn Lipstick och Broken China.

En blå ros och några pärlblommor (som kommer från ett söndrigt halsband) sitter längst ner och döljer hålen i buren. Jag har chalkat runt kanterna på papprerna med min BlendingTool och DistressDynor i färgerna: brungrå Pumice Stone och grön Peeled Paint.


       


Här är insidan och baksidan. Jag brukar använda samma papper och chalkar runt kanterna som på framsidan för att få en helhet.


  


Närbild av buren.


Jag har satt fast buren så den blir lite rundad utåt. Jag har satt lite söndriga delar av halsband i hålet längst upp på buren och en liten rosenknopp som klättrar upp för ena burstången.

Grattis-skylten är vitt spillpapper som jag färgat kanterna med Pumice Stone och "Grattis" är från clearstamp-setet "Text".

Jag har glittrat alla blommor och fågeln med Glitterlim.

Under buren sitter stämpeln "Dunörtsbakgrund", som finns i den fysiska butiken. Den är stämplad med DistressDynan Broken China.


/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards