scrapohobby

Alla inlägg den 29 december 2010

Av scrapohobby - 29 december 2010 07:15

Vitt, silvrigt och blått är för mig riktiga vinterfärger. Dessa papper som jag har scrappat med kommer från Bo Bunny och tillhör en serie som heter Midnight Frost och passar perfekt till just snöiga och vintriga foton.



På det mörkblåa pappret har jag målat några cirklar med akrylfärg. Samma färg har jag använt på grungeboarden där LO´ns titel är. Som dekoration har jag använt några vita blommor tillsammans med halvpärlor och även två metallhörn från Kort & Godt.  



//Nicola

Av scrapohobby - 29 december 2010 07:00

Nu när det strular med bloggen, kommer här en annan förhandstitt på en söt stämpel från the Greeting Farm. Den här tjejen heter Fancy Anya och finns i butiken den 1 januari 2011..


Finns det någon annan som kommer att tänka på 80-talsgruppen Fancy och deras hit Slice me nice? Ja, jag kan nog inte hjälpa det. Så fort jag hör ett ord, så associerar ofta till något helt annat... :-). 



Här har jag färglagt tjejen med distressfärger. Jag använde mig av den torrembossade tegelväggen (Tim Holtz) som bakgrund. Jag gjorde ju ett sjok sådana tidigare i år, när jag ville göra något som visar på hur texturkuverten funkar...

Jag har förresten nästan enbart använt mig av sådant jag tänkt att göra något med tidigare, men inte hunnit eller velat. Nu fick de alla slå följe på detta alster :-).

Och vad kul det var att använda sig av dymomaskinen igen. Så smidigt och behändigt!

Och en bit wellpapp - på sniskan så där... Det måste man ju testa åtminstone en gång i livet.

 




Och tänka sig... Jag har redan börjat göra nästa års julkort :-).

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards